keep on going

Hej! 
 
Blööö, i torsdags valde jag att bli frisk! Sååå gick till skolan, tog en shoppingtur, gick till skolan igen, dansade salsa och gick ut och åt + tog en öl på kvällen med de andra! Och jag orkade det! :) Yes! Var dock liiite trött sedan, meeeeeeeeeen wtf. Salsa var kul iaf - vi fick lära oss en snurr nu, ojoj! Den natten hade dock min granne partyparty = lite sömn... Igår räknade jag matte hela dagen och sedan drog vi ut på kvällen! Först till European society som hade hyrt ovanvåningen på en pub, och sedan till Erasmus society som gjort detsamma, fast på en annan pub ;) Så vi träffade massa folk, kul kul, sedan drog vi till Arena, som faktiskt var myyycket bättre än Timepiece och inte bara massa avklädda 18åringar! :) Dansa dansa - i säng typ halv tre (eller njaaaaaaaaae, nog snarare fyra för min granne hade fest igen!!!!!!) sååå i morse vaknade jag med halsont + hosta + supertrött :(
BLÄ! Så jag missade en vandring idag som på bilderna jag har sett verkade suuuuuuuuuperfiiin! :( BLÄ! Tråk... Istället sov jag till två (!) och har bara latat mig typ... Så imorrn ska jag vara frisk!
 
INTRESSANT VAAA????????? jahaaadåå... 
 
Hur går det att plugga här i Exeter då?
Innan jag åkte hit var jag ju lite osäker på hela grejen med att plugga utomlands, men ville ändå göra det "när jag väl har chansen". Så jag valde trygga, säkra England! Men nu när jag är här så känns allting superbra! England är faktiskt väldigt fint och Exeter är en söt liten stad :) Alla "utlänningar" som man träffar är väldigt öppna och alla är ju desperata av att lära känna folk typ, så man lär känna väldigt mycket folk på kort tid! Det är så himla mååååååånga alltså... Men de e kul! Sedan är vi ett litet "tyskt-svenskt" gäng som hänger ihop, skönt att ha folk att hänga med! Sedan så har Exeter många societies som sagt, där man träffar mycket folk igen. Till exempel European, Erasmus, Scandinavia (ska bowla med dom på måndag!) och Dancesport, så det är många "socials" hela tiden och mycket att göra. 
 
 
Skolan är lite annorlunda dock - man går typ aldrig i skolan! Så man har mycket "fritid" och sovmorgnar. Man har också fyra kurser som sträcker sig under hela terminen. Och dom är mer för essays än exams här, så jag har bara en exam i januari faktiskt (som jag hoppas få göra hemma!) Undervisningen är som vanligt, inget konstigt med det - dock är det mycket reading för varje föreläsning (men jag struntar lite i det!) Erasmus utbytet är egentligen bara för undergraduate men jag har lyckats få på postgraduate-kurser, vilket jag är riktigt nöjd över :) Det är väldigt få i postgraduate-kurserna, så de är bara glada att få en extra elev som är intresserad typ. Själva bioteknik/bioinformatik-biten är dock bättre i Uppsala måste jag säga, men jag är nöjd med mina kurser iaf.
 
Och själva England: Vädret går inte att lita på alls (var beredd på regn varje dag), det är svårt att hitta nyttig mat (sallad+ massor av dressing och chips till allt), alla säger thanks/cheers/sorry/excuse me vääldigt mycket och är väldigt trevliga (småprata med kassabiträdet i mataffären är inget ovanligt!), vattnet smakar BLÄÄÄ-klor typ (saknar svenskt vatten!!!!) ... Det är nog det, annars är det ju inte så speciellt här :) 
 
Men jag trivs bra! Fint! Kul! Tänk att det snart har gått en heeeeel månad?!?! Snart hemma igen..
 
Mycket snack! HEJDÅÅÅ
P&K
/L
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0