En vecka i Exeter

Sååå nu har en hel vecka gått! Det känns inte alls som en vecka, det känns både kortare och längre... Har inte fattat kanske att jag har åkt ännu? Dagarna har bara flytit på, med massor att göra och mycket nya intryck, och ett "nytt" språk, det är ganska utmattande faktiskt :)
 
Sist jag skrev var i... torsdags! Då tror jag att jag gick på salsa taster på dagen. Det var lite random men kul :) Vi var asmånga där faktiskt, det trodde jag inte att det skulle vara. Mest tjejer förstås, men det var bra uppstyrt så vi böt partner hela tiden så det var väldigt socialt och bra! Så jag gick faktiskt med i Dancing societien idag, så nu blir det att dansa en gång i veckan :)
På kvällen sedan så gick vi (svenskar + tyskar) ut till the old firehouse (igen) och skulle äta pizza, men det blev hamburgare istället. Men det var en mysig kväll, vi tog några öl och sedan drog jag och S och J vidare till the monkey suite och tog en till öl och snackade lite på svenska! 
 
Fredag... då gick jag på volleyboll-taster, men jag sög på det typ (njae, men ganska bra gick det, men inte sååååååååå bra) :) Kvällen var lugn hemma (lagade kalkon-fileer typ med sallad!!!) och jobbade lite på projektet. Sedan på lördagen var det upp tidigt för att åka till Exmouth på morgonen. Vi hade bokat plats på en boat cruise, som var ganska najjs men lite kallt och vi åkte typ fram och tillbaka längs kusten, så det var kul åt ena hållet i alla fall :) Men mysigt och kul att se lite av landet! Sedan hade vi en timme på oss att äta, så vi gick till ett ställe i Exmouth city (en otroligt liten stad!) och maten tog ett tag att få in så det slutade med att vi fick kasta i oss maten och skynda oss till bussen som skulle ta oss hem! Men det gick :)
 
Lördag kväll så var det pub crawl med Erasmus societien. Vi möttes upp några stycken (typ 13?) innan och åt på the Imperial där pubrundan skulle börja. På första stället hann vi typ ta ganska mycket, för vi fick för oss att vi hade massor av tid på oss och jag och K fick för oss att vi skulle ha mojitos, som slutade med två kannor mojitos och en kanna strawberry daquiri... Detta var alltså första stället! Sedan gick vi ALLA Erasmus-folk till nästa ställe, men vi var typ för många för att komma in där (jag tror vi var 120 pers eller ngt?!?!) så vi fick gå till ett annat ställe... Där blev det minst sagt proppfullt, så pubrundan slutade där! :) Vi dansade runt lite och träffade lite nytt folk... Sedan drog vi (med "vi" menar jag bara vårt tysk/svenska gäng (observera att det tysk/svenska gänget nu innehåller folk från österrike, usa och jag vette tusan vad mer...) till the monkey suite för att avsluta kvällen där.
 
Så imorse var vi LAGOM glada när brandalarmet väckte oss kl 08.30!! haha... Bra start på en bakis-söndag. Efter det kunde jag inte somna om :( kl 11 möttes vi upp på Brodys för att äta frukost, det var supermysigt och supergott. Sedan gick vi till campus för att gå på en mässa där alla societies var så man kunde signa upp sig. Jag gick med i Erasmus och i Dancing societien. Men ojoj det var sååå varmt där mässan hölls, så vi orkade inte vara kvar länge ... Sen gick jag hem och städade lägenheten (det behövdes!) och nu har vi varit och ätit pizza på the old Firehouse (igen) :) GOTT som tusan! Och ikväll kommer jag sova gott! Imorrn börjar det riktiga livet med plugg.... :)
 
P&K
/L
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0