KNÄPPT

Hejhejhallå alla svenskisar,
här i England är det... väldigt grått och igår regnade det, så det är som jag förväntade mig :P men fortfarande varmt, gick till skolan utan jacka! Och ni har minusgradder hörde jag... :/ usch!!!
 
 
Jag ska snart gå ut och äta (tyvärr pizza på Firehouse igen, men bara lite...) (jag som lovade att äta hemma mer!) och har lite tid att skriva!
 
Så, i måndags började min första föreläsning i Business awareness! Den blir nog asbra, föreläsaren är superbra och kursen är bra upplagt och allt är "nytt" för mig, fast den är ändå lätt, alla andra går i 1-3an i den kursen... Träffade några snella britter i den kursen också, bra då vi ska ha lite grupparbete...
I måndags kväll skrev jag klart Forskningspraktik-rapporten också! SÅåååååååååå skönt!!!! nu väntar jag på feedback och är beredd på att göra om allting, men i alla fall :)
 
Tisdag var en jobbig dag dock... Vet inte vart jag ska börja? 
Först så har jag fått ett mail från Bioscience department om att jag måste komma och hämta pappret med mina kurser och gå med det till Math för att dom inte kan registrera mig på den kursen (halllååå, kommunikation mellan institutioner existerar inte?!?!) så jag gick lite tidigare till skolan och gjorde så... På Math så säger dom att dom på Bioscience visst ska kunna registrera mig på den kursen (alltså!!!) men jag blinkar lite fint med ögonen så fixade dom det :)
 
Sedan ska jag gå till min föreläsning kl 10.00 på Bio-Old-St någonting står det.. Hittar PCC building som den ska vara i, frågar i receptionen vart jag ska och de har ingen aning... EEEHHH... så jag sprang runt lite, sen gick jag tillbaka till Bioscience för att fråga (de borde ju veta!) där de först inte visste, men sen kom de på vart de va! SÅ vi gick dit, och det är tomt. Så vi går tillbaka, och då får jag reda på att den kursen börjar nästa vecka.. Men i timetable står det att den börjar idag, men de använder inte timetable, de har sitt "egna system" och trodde att alla studenter (de FEM andra) var informerade... haha :P Aja...
 
Så nästa föreläsning börjar 13 (KUL!) så jag försöker få timmarna att gå lite.... Hittar K som tur är och äter lunch med honom... Sedan går jag på föreläsningen som är PISSTRÅKIG, alltså föreläsaren är sååååååå tråkig och halva kursen är eget arbete som man ska researcha om själv och sedan ha en presentation i december om... Och resten var inte så intressant direkt.. Föreläsningen är 30 minuter oxå, så sen går jag tillbaka till Bioscience och frågar om jag får byta till en annan som jag hittat. Och dom blir lite sura på mig, tror dom va trötta på mig då! Meeen dom ska väl vilja att jag kommer hit och är nöjd och glad med allting? Right? Äsch! Nu tror jag det är fixat iaf så jag fick byta! Hade lite panik i tisdags dock... 
Sedan är nästa föreläsning 16-17 (Älskar dessa tider) som är i mathematical biology and ecology och den är braaa :) Bra avslut! 
 
På kvällen gick vi några stycken ut och åt/drack på Black Horse, lite lagom sisådär :)
 
I onsdags gick jag i skolan 14-15 med den nya kursen (Pharmaceutical Biotechnology) som var ASBRA och ASKUL och allt sådant :) Det här blir bra! 
På kvällen så hade vi biljetter till Fotbollsmatchen Town vs Gown, dvs student-fotbolls-laget mot "riktiga" fotbollslaget. Behöver jag berätta hur det gick? Haha, 6-0 blev det till slut tror jag, eller 7-0 till och med :) SPENNANDE! :)
 
Idag har jag gått i skolan 17-18 (BLÄÄ!) och suttit och pluggat lite innan, försöker ligga före i en kurs som dom tror att jag inte ska klara av (en kurs om R, perl, HTML och lite sådant.... eeeehhh...) så jag vill gå dit å visa att jag kan när den börjar nästa vecka :)
 
SUMMARY: Man går knappt i skolan här!!!
 
JUSTJA- vaknade av brandalarmet i morse IGEN kl 08nånting... Alltså! Dumma barn som toastar bröd utan fläkt eller något!!! BLÄÄ!
 
Nu ska jag ner å sy en knapp! 
 
P&K/
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0