L i Regnlandet

Heeej gott folk!Här sitter jag i Exeter, England och har tråkigt (= tar det lugnt för första gången idag) och har en minut över till att uppdatera bloggen (tjohoo!) Egentligen skulle bloggen uppdaterats i fredags, med önskemål från E, men jag och L hade viktigare saker för oss då, som att säga hejdå för vi ska inte få se varandra på tre månader!!!! OMG!!!
 

Näpp, för jag stack iväg till Exeter igår! Här är en kort historia om de två första dagarna: Upp 04.45, flyg 07.55-09.30 typ, första gången ever jag flög själv (men allt gick bra). Väl framme på Heathrow (som skulle vara superstort men det märkte jag inte direkt?!) så kom en kille fram och frågade om jag pluggade i Uppsala, jajjamensan och det gjorde han med, så vi hakade på varandra! Vi hade bokat Meet & Greet där, vilket innebär att folk från Welcome Team mötte upp oss på Heathrow och tog oss till Exeter med buss. Bussresan tog 3,5 h och var såååååååå låååååååååååååång........ Tur att jag träffade S då så man hade någon att prata med!
 
 
Väl framme på campus i Exeter så splittades vi för att åka till våra boenden. Då träffade jag en till tjej från Uppsala som inte bodde där jag bor och en tjej från Tyskland som bor där jag bor, skönt att lära känna någon som bor här också. Supershysst att de körde oss enda till boendet också, det hade jag inte räknat med! Boendet var superfint, bor i typ en etta med mini-kök och eget badrum. Väl framme var prio 1: fixa internet, prio 2: köpa mat. Receptions-snubben hjälpte mig att fixa wifi och sedan gick jag och C ut för att shoppa... Vi stannade en snäll britt och frågade vart närmsta mataffär va, som sa att alla mataffärer hade stängt (kl 17.00..) förutom en som dock var dyr. Och de va den! Men vad ska man göra liksom? Jag köpte bara frukost-grejjer typ, för mina köksgrejer skulle komma dagen efter (idag) (man kan förbeställa saker som skickas till en när man kommer, men det skickas inte på helgen dock). Sedan gick jag och C till en bar som skulle va för oss Fresher's och där mötte vi upp tjejen från Uppsala (A) och två till tjejer från Uppsala (J och N, som till och med bor där jag och C bor.... ). Observera att alla dessa Uppsala-bor har jag aldrig träffat innan :) :) :) vi tog en öl och åt supergod, superstor och superbillig pizza. Sen gick jag och C hem för att sova, vi va ju trötta.. och eftersom mitt förbeställda paket, som även innehåller täcke, kudde etc inte kommit, så fick jag sova med massa kläder på och en handduk och alla koftor jag hade som täcke... haha! USCH... Så idag ville jag verkligen ha mitt paket, men det hade inte kommit idag heller när jag kom hem... Receptiones-snubben hjälpte mig att ringa företaget, och det kommer IMORRN... GAAAH!
 
MEN han tyckte så synd om mig och tyckte absolut inte att jag skulle köpa täcke själv, så han gav mig först ett överkast och en matta som täcke... Men kom senare upp med ett täcke som tydligen ska vara oanvänt som jag får låna till imorrn :) :) :) Såååå söt, han e bäst! Så jag får sova varmt ikväll :) Idag har jag träffat två till svenskar (varav en bor här...) så vi ska nog hänga ikväll tror jag. Jag, J och S gick iväg för att köpa simkort idag, men S knep det sista tre-kontant-kortet innan mig, så jag får fixa det imorrn.Annars har dagen idag bestått av introduktionsföreläsningar för oss internationella studenter, typ "Välkommen, vi britter gillar att stå i kö och att prata om vädret, men inte när folk kommer sent" och om Erasmus. Imorrn ska jag troligtvis få lite klarheter i vilka kurser jag ska läsa. Just nu äter jag middag = spaghetti med tomatsås på burk värmd i micron som ätes ur en matlåda (som jag hade med mig från Sverige) med en träsked som jag hittade utanför min dörr, som troligtvis tillhör en granne (den har prislapp kvar och är troligtvis köpt idag!)
 
 
P&K
/England-L PS: Kan inte lova att jag inte har en brittisk accent när jag kommer hem ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0