Wednesday

Hej igen!
 
Nu kommer en (kortare) update:
 
 
I måndags när jag slutade skriva så bestämde vi svenskar + C att dra ut på campus enda nattklubb Lemon Grove! Det var kul, men oj vad alla andra såg smååå ut! Britterna är 17 när de börjar här så det är ju en ganska stor skillnad... De hade en mekanisk tjur för det va lite cowboy--tema och de va ju rätt kul att titta på :) meeen sen när vi skulle dansa, efter några öl och en oönskad jägerbomb, så märkte vi att vi inte kände igen musiken alls! All runt omkring oss hoppade och skrek och tyckte musiken va asbra men vi fatta ingenting :)
 
 
Igår var jag först och fixade simkort - yay! Och sedan gick jag och C till campus för att kolla läget. Alla andra hade fått möten inbokade med sin coordinater, men inte jag, så jag ville kolla upp det med Erasmus-folket, men 11.30 såg jag att jag fått ett mail om att jag hade möte kl 12 - oops! Så jag försökte snabbt förbereda mig lite och hitta kurserna som jag hade sökt för och så... Stack till Biosciences-huset och så visade det sig att vi var sex stycken som skulle på mötet.. Mötet var superdåligt (sorry) för det var typ "aha, vad ska du läsa då?"... Jag hade ju sökt massor av kurser, då jag helst vill läsa på postgraduate level men att det bara är ok om instutionen säger att det är okej typ, och försökta förklara det... aja, sen blev det ett himla springande fram och tillbaka mellan matte och Biosciences och däremellan hann jag äta mat med S och C... Så nu har jag fixat tre kurser och har en kvar!
 
 
Sedan igår kväll var alla supertrötta så vi orkade inte hitta på något! Jag gick ner till J och tittade på lite serier, sedan soooooov jag... JUSTJA - alla mina saker kom igår också!!! yay!!! Så jag kan laga mat och sova nu :) :) :)
 
 
Förresten - denna stad består av BACKAR, och inte små söta backar utan lååååååååånga branta backar! Herregud! 20 minuters uppförsbacke på morgonen till skolan... Not so funny och jag har typ ont i benen nu! Starka ben efter tre månader :)
 
P&K
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0